Între Dumnezeu şi neamul prost


La 28 de ani de la apariţia cărţii lui Petre Ţuţea, asist cu aproape neputinţă la unul dintre cele mai murdare momente publice pe care le-am trăit: alegerile prezidenţiale 2019!

Nu ştiu dacă divizarea societăţii s-a făcut voit sau pur şi simplu s-a întâmplat aşa, dar violenţa declaraţiilor mă face să cred că miza acestui eveniment politic este atât de mare încât bruma de respect, bun simţ şi măsura acestui neam par să se fi diluat foarte tare.

Oameni de la 18 la 80 de ani îşi aruncă unii altora invective grosolane, persoane cu carte multă coboară nivelul discuţiilor la rangul birjarilor, toată lumea, de bună sau îndoielnică prezumtivă calitate, minte cu neruşinare numai de dragul de a-şi demonstra adevărurile imuabile din mintea şi interesele lor personale.

De multe ori mă întreb dacă este posibil ca mulţi dintre aceşti “combatanţi” furibunzi sunt şantajabili şi îşi plătesc astfel datoriile faţă de unii şi alţii…!

Ţuţea spunea cu doar câteva zile înainte de trece în nefiinţă că se pleacă doar în faţa lui Dumnezeu şi a Poporului Român.

Să  îndrăznesc să mă îndoiesc de popor!? Adică acela care are unitate de Limbă, de Istorie, de poziţionare Geografică!?

Să îndrăznesc să nu mai cred că mai are Dumnezeu?

Poate popor nu o mai fi şi a ajuns doar populaţie. Şi după cum se manifestă, neamul prost e la rang de virtute. De aceea mulţi dintre cei cu carte nu mai au curaj să iasă în faţă să conducă, aşa cum s-ar cuveni. Au bătrânii o vorbă cu tâlc: Se urcă în cap ca păduchii…! De unde loc pentru ăi bun dacă totu-i plin de păduchi!

Şi-atunci, chiar dacă zburdalnicul iubitor de apropiate rude Nietzsche era convins că Dumnezeu e mort, eu cred că doar pentru el nu mai era.

Pentru mine există şi încerc să mă dumiresc cum rămane cu neamul prost omniprezent!

Şi să mă luminez cum de au ajuns prezidenţiabilele din 2019 să semene atâta panică şi disperare!

 

Lucian Ţilea                                                         17.11.2019


Posted

in

,

by

Tags:

Comments

Lasă un comentariu